Patientförsäkring

Eftersom jag drabbades av min skada i samband med sjukvård kan jag ha rätt till ekonomisk ersättning enligt patientskadelagen. Därför försöker jag just nu att anmäla min skada på nätet (www.lof.se), något jag tycker att ALLA kvinnor som drabbats av förlossningsskador borde göra, om inte för ersättningens skull så för statistiken. Beslut måste tas om att skadan hade kunnat undvikas. Jag har förstått att det kan vara svårt att bevisa och att många kvinnor i skrivande stund väntar på svar eller bråkar om att få någon information över huvud taget. För egen del har det dröjt ett tag eftersom jag helt enkelt inte haft tid eller ork att göra en anmälan. När jag nu äntligen kommit igång med en anmälan verkar hemsidan bråka med mig, så jag vet inte alls hur det här kommer att gå. Men enträgen vinner. Jag försöker igen.

One thought on “Patientförsäkring

  1. Ja, man undrar ibland hur stort mörkertalet är pga alla de som mår så dåligt så att de inte orkar ta tag i såna saker som anmälan etc… Eller för att de inte vet om att man kan… Eller för att man kanske skäms för att man tror att man är ensam om sina problem och att just en sån här typ av skada kan vara svår eller pinsam att prata med folk om…

Leave a Reply

