Eftervård – en inledning

Till att börja med vill jag säga att det är svårt att skriva den här bloggen. Det är svårt att skriva tillräckligt mycket information utan att utelämna mig själv för mycket. Under det senaste, minst sagt, händelserika året har det varit många besök på Södersjukhuset – alla med skiftande mottagande och resultat.

Det kommer inte heller att presenteras några ingående detaljer om mina besvär här. Jag kan inte dela med mig av så pass mycket personlig information, jag ska trots allt ut i arbetslivet igen.

Däremot kommer det att skrivas rätt krisiskt om den vård jag fått, om kvinnovård generellt och vad jag tycker bör förändras. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Kvinnor i Sverige idag ska inte behöva skadas i den utsträckning de gör, oavsett om det gäller allvarliga bristningar, klipp med slöa/trasiga instrument (jo – det händer), akuta kejsarsnitt eller någon annan form av förlossningsskada. Kvinnor ska inte få vare sig fysiska eller psykiska men av sina förlossningar.

Jag tänker inte vara tyst om det här. Men min resa är lång och jag behöver mer tid på mig om jag ska skriva om min eftervård. Kanske behöver jag till och med dela upp det i flera olika delar.

På återseende!

Leave a Reply

