Trött och tankspridd

Jag är lite av en tänkare. Jag tänker väldigt mycket. Jag ältar kanske också lite väl mycket ibland.

Tanken med det här inlägget är att jag ska dela med mig av vad som försiggår i mitt huvud just nu. Det senaste året har bestått av mycket tänkande och en hel del ältande. Min skada går inte att få ogjord. Så varför uppehålla sig med att tänka på det?

Det är ju förstås svårt att låta bli att tänka på det när jag måste ränna tillbaka till sjukhuset i tid och otid. Jag har varit sjukskriven sedan den 15 juni, då jag opererades för mina besvär. Nu är min sjukskrivning snart slut och jag oroar mig istället för att operationen inte lyckats. Jag tänker på hur många gånger det egentligen går att opereras för samma sak. Om hur mycket jag måste bråka för att känna mig nöjd, känna mig någorlunda återställd. Hur länge jag ens orkar bråka.

För att inte tala om hur trött jag är på att ha så många människor som tittar på mina privata delar.

Framför allt är jag trött på att hantera det här. Jag har faktiskt annat att tänka på. Barnet ska snart börja i förskolan, jag behöver börja söka jobb och vi fixar och har oss för fullt här hemma. Det är så mycket att tänka på (förutom min kropp) att jag inte vet var jag lägger saker, vart jag ska eller vilken dag det är.

Jag är trött helt enkelt. Är nog därför jag är lite dålig på att uppdatera här.

Leave a Reply

