Här var det livat

Under de senaste veckorna har jag flyttat, flyttstädat och försökt packa upp i vår nya bostad. Min sambo uttryckte det så gulligt häromdagen när han sade att det känns som om vi är på semester här i nya lägenheten. Jag kan inte göra annat än att hålla med. Vårt nya boende är verkligen jättefint och håller mycket högre standard än vad vi är vana vid. Det är jättehärligt.

I nästa vecka ska vårt barn dessutom skolas in på förskola, något jag både ser fram emot och önskar kunde ske något längre fram i tiden. Detta innebär också att jag söker nytt jobb. Något som är lättare sagt än gjort när jag ifrågasätter mitt nuvarande yrkesval.

Nog om mig och mitt privatliv. Skoja bara – hela den här bloggen handlar ju om mitt privatliv!

Imorgon ska jag på ytterligare ett återbesök på Södersjukhuset, där jag får “äran” att träffa överläkaren. Min fantastiska svägerska kommer att stanna hemma med barnet och sköta vilan och min syster kommer att följa med mig som moraliskt stöd och generell upprorsmakare (om det skulle behövas).

Just nu känner jag mig förhållandevis bra, om vi ska jämföra med hur det varit tidigare. Ändå känner jag mig både orolig och förväntansfull inför morgondagens undersökning. Helt nöjd är jag ju inte och jag har en del frågor som behöver besvaras.

Jag måste också komma ihåg att begära ut min journal och att ansöka till patientförsäkringen, något som tyvärr hamnat i skymundan i samband med allt annat som pågår i mitt liv just nu.

Morgondagen närmar sig med stormsteg och jag tänker förbereda mig med en dusch innan jag går och lägger mig.

På återseende.

Leave a Reply

