Återbesökens återbesök?

Idag var jag på ytterligare ett återbesök på Södersjukhuset.

Jag hade fått tid med överläkaren, samma kvinna som var med vid min senaste operation. Vilken kvinna! Hon var lugn och metodisk och det kändes riktigt bra, trots att besöket inte resulterade i någon OK-stämpel. Vi pratade om hur jag upptäckt att läkningen inte gått bra (både den här gången och efter förlossningen), om att jag inte fick någon sjukskrivning efter operationen och hur vi går vidare i framtiden. Det kommer nämligen att behövas ytterligare operation för att helt åtgärda min förlossningsskada. Hon sade att det var sälvklart att jag ska bli sjukskriven vid en sådan operation.

Det är lite lustigt faktiskt (eller egentligen är det inte ett dugg lustigt), för överläkaren var med vid mitt förberedande besök inför operationen och sa då att jag skulle ta det väldigt lugnt i åtminstone fyra veckor efter operationen. Ändå krävdes ett sammanbrott efter operationen för att den ordinarie läkaren skulle sjukskriva mig. Men bara i två veckor. Suck.

Jag vill helst bara ha med överläkaren att göra i framtiden. Hon var verkligen bra. Jag fick för en gångs skull gå från Södersjukhuset och känna mig nöjd. Vi kom överens om att ses igen om ett halvår för att ge mig mer tid att läka och då se hur vi går vidare.

Något som för mig var väldigt intressant under dagens besök att att hon sa att det inte finns någon referens. Hon har inte stött på någon annan som jag och har därför ingenting annat att jämföra med. Det är alltså inte bara jag som tycker att jag läker konstigt, jag gör faktiskt det.

Nu följer ytterligare några månader av att lära känna min “nya” kropp innan det kanske är dags för ytterligare korrektioner. Men idag känns det rätt bra, både fysiskt och psykiskt.

Äntligen.

2 thoughts on “Återbesökens återbesök?

  1. Jag skall få min dom imorgon, 3 korregeringar har de gjort hittils för att få bort det värsta av det felläkta. Börjar tröttna redan så förstår din känsla. Jag har dock inte alls haft svårt för sjukskrivning, känns skönt träffa en bra läkare samt har fortfarande kontakten med barnmorskan på mvc

  2. Jag är så glad för att det gick bra för dig idag! Hoppas att du nu kan få lite ro att tänka på annat en stund…

    Lycka till imorgon Elli – tänker på dig ❤

Leave a Reply

