Den som väntar på något gott…

Livet rullar på i vanlig ordning. Eller ja, det är ju inte så vanligt för mig det här livet, det är i själva verket rätt nytt.

Jag fick ett jobb ganska snart efter att vi inskolade barnet på förskolan och har nu fullt upp med att hantera detta nya liv. Att hinna göra mig själv i ordning, sedan barnet, ta henne till förskola och mig själv till jobbet. Sedan hämta, gå hem och laga mat, äta och slutligen lägga barn – för att sedan, något avstängd, parkera mig själv i soffan. Det blir inte mycket gjort på kvällarna nu för tiden.

Det som har hänt sedan sist är att jag nu har anmält min skada till LÖF och blivit tilldelad en handläggare. Så nu antar jag att jag väntar. Jag har ingen aning hur länge jag kommer att få vänta dock.

Jag väntar dessutom på att få komma tillbaka till Södersjukhuset och diskutera en ny operation. Det är mindre än två veckor kvar till dess. Så jag väntar och väntar. Men som sagt:

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Eller hur var det nu igen?

Leave a Reply

