Vad är det som händer?

Det är snart en månad sedan jag var på mitt senaste besök på Södersjukhuset. Jag bad då om att få prata med någon om det jag varit med om sedan jag födde barn. Fick till svar att hon skulle skicka en remiss.

Sedan har jag inte hört någonting. Ska jag ringa och tjata? För det vet jag faktiskt inte om jag orkar.

Jag hade ändå tänkt börja ringa dem med start den första december för att fråga om de bokat datum för min operation ännu. Vilket de antagligen inte kommer ha gjort. Då kommer jag att ringa tillbaka den andra, den tredje, den fjärde… Ja, ni förstår. Jag kommer att bli en ny typ av julkalender för dem. Förhoppningsvis får jag de svar jag behöver utan att behöva gå dem på nerverna för länge.

Jag har trots allt ett jobb, ett jobb som det inte alltid är så lätt att vara ledig från. Dessutom måste även min sambo vara ledig för att kunna ta hand om hämtning och lämning på förskolan under min sjukskrivningsperiod. Detta kräver viss framförhållning och jag hoppas att operationsplanerarna på Södersjukhuset kan förstå det.

Sen gillar jag ju att ha koll på läget. Just nu har jag inte mer koll än att en operation med största sannolikhet sker i februari.

One thought on “Vad är det som händer?

  1. Jobbigt att gå och vänta på information som inte kommer… Samla kraft nu så att du orkar “leka julkalender” sen, och hör av dig när du behöver stöd och styrka – jag finns alltid här ❤

Leave a Reply

