Är det måndag så är det

Jag har länge tänkt att jag vill prata med någon om vad som hände i samband med min förlossning, men kanske främst det som hänt efteråt. Så i fredags ringde jag till psykosociala enheten på Södersjukhuset för att höra om jag kunde få prata med någon. Jag fick tid idag 08.45. När jag skriver det här är jag hemma i Farsta igen och klockan är 08.43. Ett privat nummer ringde när klockan var 8.18 och jag förstod direkt att det var sjukvården, mycket riktigt så var kuratorn jag skulle träffa sjuk. Å andra sidan fick jag en ny tid imorgon. Hoppas att den kuratorn håller sig frisk tills dess.

När jag för en gångs skull tog steget och bad om en tid så blir det så här. Så vi drack upp den sista slurken svindyra och inte särskilt välsmakande sjukhuskaffe och tog bilen hem igen.

Imorgon tar jag tunnelbana. Då slipper jag åtminstone både trängselskatt och bilkö.

Om det blir något besök.

Leave a Reply

