Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig

Ibland kan det till och med bli två blogginlägg på en dag (uppenbarligen! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Kanske borde jag skrika på någon? Men det hjälper nog inte.

Det är nog tur att jag ska träffa en kurator imorgon. Jag tror nämligen inte längre att stygn gått upp. Jag vet det. Men jag försöker i alla fall att tänka att det kanske inte är så illa. Att det kanske bara är ett par, tre stygn som gått upp. Och att jag söker mig någon annanstans om jag ska fixa det här igen. För nu räcker det, de har fått tre chanser på Södersjukhuset. Three strikes and you’re out – helt enkelt.

Inte helt oväntat känner jag mig därför lite nere så här på kvällskvisten. Varken Facebook eller Instagram kunde underhålla mig särskilt länge och på TV:n här hemma är det hockeymatch. Roligare går det att ha.

Så nu ska jag hitta på något kreativt att göra de kommande två perioderna. Imorgon ska jag ge mig själv tillåtelse att shoppa. Som plåster på såren helt enkelt.

Leave a Reply

